Obec Beckov sa spolu s rovnomenným hradom nachádza na strednom Považí v Trenčianskom kraji, približne 8 km severovýchodne od Nového Mesta nad Váhom.

Doprava autom a parkovanie

K obci sa v súčasnosti najrýchlejšie dostanete po diaľnici D1 Bratislava – Žilina, z ktorej zídete pri Novom Meste nad Váhom na cestu č. 515 pokračujúcu východným smerom do Rakoľúb. Tam sa napojíte na cestu č. 507 smerujúcu do Trenčína, ktorou sa po 3 km dostanete priamo do obce Beckov.

Cesta č. 507 spájajúca Beckov a Trenčín.

Silueta hradnej zrúcaniny bude pritom viditeľná už z diaľnice a následne počas celej cesty až do obce. Po dosiahnutí Beckova odbočíte z cesty č. 507 doprava na vydláždené Trojičné námestie, v okolí ktorého môžete využiť dostupné parkovacie plochy.

Platba za parkovanie je možná aj hotovosťou.

Automat sa nachádza pri ceste na hrad, vedľa farského kostola sv. Štefana. Návštevník má tak na výber 4 spôsoby platby. Cez SMS, platba kartou cez QR kód a platba hotovosťou mincami alebo platobnou kartou prostredníctvom parkovacieho automatu. Platby cez SMS sú možné len cez slovenských mobilných operátorov.

Peší prístup

Turisti sa k hradu dostanú len peši, pre motorizované vozidlá platí zákaz vjazdu. Peší prístup sa začína na východnom konci námestia so súsoším Najsvätejšej Trojice. Úzka ľavotočivá cesta vedúca popri kostole sv. Štefana kráľa sa zarezáva do svahu medzi časťami židovského cintorína a pohodlným stúpaním vás dovedie ku križovatke. Odbočením vľavo sa po vydláždenej ceste dostanete k hradu. Od obecného námestia po pokladňu prejdete peši za približne 5 minút. K hradu vedie asfaltová cesta s bezbariérovým prístupom.

Verejná doprava

Turisti cestujúci vlakom môžu vystúpiť na železničnej stanici v Novom Meste nad Váhom (10 km), v Trenčíne (19 km) alebo aj v kúpeľnom mieste Piešťany (32 km). Odtiaľ sa do Beckova dostanete prímestskými autobusmi podľa platného cestovného poriadku. Vystúpiť môžete na zastávke Beckov – OÚNZ alebo Beckov – ZŠ, ktoré sú od hradu vzdialené približne rovnako, a peši sa hore dostanete za 10-15 minút.

Turistické a cyklistické trasy

Na prístup k hradu môžete využiť aj okolité turistické a cyklistické trasy. Cyklisti si môžu bicykle odložiť pri pokladni, vjazd do areálu hradu nie je povolený.